- Katılım
- Ocak 16, 2025
- Mesajlar
- 251,149
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36

Birkaç ay öncesine kadar sosyal medyada hızla yayılan Dubai çikolatası çılgınlığı yerini matcha çayına bıraktı.

Defne Samyeli'nin küçük kızı Derin Talu'nun kendine has söylemiyle TikTok'ta tüm dikkatleri üstüne geçti, piyasa alt üst oldu. Yeni sosyal medya çılgınlığı: matcha çayı...

Zayıflama hedefiyle her gün fincan fincan içilen Japon matcha çayı, sosyal medyada hızla yayılarak özellikle Z kuşağının favorisi haline geldi.

Kronik hastalık riskini azaltan antioksidanlar açısından zengin bu çay, trend olmasıyla birlikte çılgınlığa dönüşmesi an meselesi oldu. Japon çayının çeşitli aromalarla denenmesi bir yana Matcha, sütlaça bile eklendi.

Son çılgınlık ise bu çayın baklavaya eklenmesi oldu.

İstanbul'da bir mekan Japon çayı ile Türk baklavasını birleştirdi.

Ve match'lı baklava olarak satışa sundu.

Ünlü ekonomi dergisi Forbes'a göre, matcha pazarının 2028 yılına kadar yaklaşık 5 milyar dolara ulaşması bekleniyor, bu da 2023 ile 2028 arasında yıllık yüzde 10,39'luk bir büyüme oranına işaret ediyor.

Matcha çayı; yeşil çay yapraklarının toz haliyle elde ediliyor ve yoğun kafein içeriyor.